tisdag 3 april 2012

Vi älskar vår ModKat! [kattnörderi comin´up]

vid tangenterna: Jessica kl. 22:11
Okej. Ni ba: "Vad är grejen? Det är ju bara en kattlåda?"
Men neeeejnej. Där har ni icke insatta ack så fel. Jag skulle uttrycka det som så att ModKat helt tydligt formgivits av någon som HAR en katt. En INNEKATT. Vem som helst kan ju liksom fixa en vanlig kattlåda: "Ta en plastbytta och ge den kanske ett lock med en lucka på - typ som en hundkoja fast du häller kattsand i den", liksom.

ModKat är utformad med varenda liten detalj i åtanke. Katter gräver och skvätter sand åt alla håll när de går på lådan och varför jag aldrig har sett en kattlåda med öppningen ovantill är faktiskt ett stort frågetecken när man väl presenterats för idéen. Det är ju så uppenbart fiffigt!
I höstas när vi spanade på den så blev vi lite skeptiska över priset och storleken. Vi hade ju inte något ordentligt hum om hur mycket utrymme vi faktiskt hade i vårt då blivande badrum. När vi nu slog till så hade vi klurat ut att den här lådan inte var mycket större än den vi redan hade. Ni ser ju själva hur bra det går:
Lådan är utrustad med ordentliga halkskydd så att den står som berget på golvet - men tack vare handtaget (som inte syns på bilden) så är den lätt att flytta på när det behövs.
Jag tycker verkligen att det är jätteskönt att inte behöva sopa/dammsuga undan en jäkla massa sand varje gång jag ska duscha - och inte heller behöva oroa mig för att det ska stänka vatten in i lådan.
Här är ytterligare fördelar med ModKat:

 - Gallret!
Katterna hoppar upp på det när de har gjort sin business och då trillar det värsta överflödet av sand son deras små tassar tar med sig ner i lådan igen.

- Låset (till gallret)!
Man trycker på "knappen" och då kan man lätt öppna locket/gallret och antingen lyfta av det helt eller bara öppna det tillräckligt för att plocka upp mindre klumpar. Väl stängd så håller den sig stadig och... stängd.

- Skopan!
Ohhhyess, ModKat-skopan medföljer. Med en liten borste på sidan som du kan sopa ner de där små sandkorna som inte trillade genom gallret med. Och den går att hänga på sidan av lådan, vid "galler-gångjärnen" - mycket fiffigt.

Och nej, det är inte bara jag som gillar vår ModKat - katterna gör det också. Kände att jag kanske skulle förtydliga det. Hehee.

Tittuuuuut!
Jag vill tacka Lizzie och Puff för att de ställde upp och modellade lite. Jag försökte få dem att gå på lådan så att jag kunde få ta en bild, men då sa de åt mig att det fick vara nog. :(

Med andra ord så kan jag nog säga att ModKat får 10 poäng av 10 möjliga. Hurraaaa! Helt klart prisvärd.

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos