måndag 20 augusti 2012

Måndag med höstvindar

vid tangenterna: Jessica kl. 15:36
Hej buddies!
Jag blev så glaaaaaad imorse, för äntligen började Vakna (med The Voice) sändas på tv´n igen efter sommaruppehållet. Har ju sett på facebook att de sänt på radion i en eller två veckor redan, så jag har verkligen väntat på denna ljuva daaaaag. (: Bästa sättet att inleda dagen på ju; äta frukost till Vakna.♥
Idag jobbar jag med Datorteknik igen, jag försöker jobba undan det så fort som möjligt hela tiden eftersom det är en ganska lätt kurs (tycker jag) och då får jag mer tid att lägga på programmeringen istället, som jag tycker är minst sagt knepig stundtals. Just nu ligger jag två veckor före rent inlämningsmässigt på programmeringen, vilket är skönt. Jag behöver den tiden för att kunna greppa nästa uppgift!

Jag har på mig min SunTrip-tshirt som jag vann i lördags idag. Världens skönaste! Riktigt sådär tung bomullskvalité, ingen billig skit! Haha. Jag vann dock en i XL så jag fick göra lite modifikationer - men det gillar ju jag. Oversize is the shit. Julia fick en i S. Vi får matcha dem någon dag, hehe.

Idag ska jag testa att göra tomatsoppa, jag har aldrig gjort just det, även om jag är en soppnörd. Jag kan tycka att tomatsoppa kan vara ganska trist eftersom det lätt smakar, tja, ja... mest bara tomat. Men så såg jag repriser av Masterchef USA igår (jag tycker fortfarande att Christian skulle vunnit!), det var det avsnittet när de gjorde just det och "ostmackor" i utslagstävlingen och jag blev riktigt inspirerad - såååå idag ska vi testa! En krämig tomatsoppa. Mhmm.
Innan dess har jag dock några uppgifter kvar att bli av med. LATERGATER!

2 kommentarer :

Emma on 20 augusti 2012 kl. 16:11 sa...

Det är alltid skönt att ligga före och slippa paniken som infinner sig en vecka innan inlämning och man upptäcker att man inte ens börjat hehe. Ha en fin dag!

Jessica on 20 augusti 2012 kl. 19:25 sa...

Haha, ja verkligen! Skönt att ha tid att fokusera på det man tycker är svårt också. :)

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos